9 Nisan 2013 Salı

lenovo ideapad Dokunmatik Tuşların Çalışmaması Sorunu


  lenovo dokunmatik tuşların hiçbirinin çalışmaması sorunuyla karşılaştım. Bunun için gerekli driverları zaten kurmuştum ve tekrar güncel olanlarını aradım ve kurulumlarını yaptım dokunmatik tuşların hiçbiri çalışmadı. Bu sorun genelde formattan sonra yada recovery yaptıktan sonra karşıma çıktı. Benim için lenovo dokunmatik tuşlar önemli bir sorun değil zaten o kadar kalitesiz yapmışlarki kullandıkça tuşlar kasanın içine doğru çökmeye başladı. Tuşları bastırmadan kullanıyordum buna rağmen içeri doğru çökmeler devam etti. Hatta bu nedenle kullanmamayı tercih ediyorum.
  Bu sorun için öncelikle yapmanız gereken dokunmatik tuşların driverlarını indirmek.


Gerekli driverlar
One Key Theater
Realtek Audio
Energy Management
Bunlar kurulu değilse kurun, kurulu ise tekrar güncellemeye gerek yok.
Gereken sürücüleri kurduktan sonra başlat çalıştıra gelip msconfig yazın.

  Çıkan pencereden Başlatma seçeneklerinden yukarıdaki programları işaretleyin. Sonra bilgisayarı yeniden başlatın. Unutmayın dokunmatik tuşların çalışması için bilgisayarın açılışında yukarıdaki programların açılışında çalışması gerekir. Tuşların içine çökmesi nedeniyle bu programları boşa yer kaplamasın diye kaldırdım.
  Sorun devam ediyorsa dokunmatik lenovo ideapad dokunmatik tuşlarda temassızlık olabilir. Durumu lenovo ideapad yetkili servisine bildirerek bilgisayarınızı servise yollayın.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder